Sommeren kom, og forsvant like fort…

Jeg fikk en liten smak av sommer i helgen. Følelsen av ferie og at alt kan skje. Lørdag var det utdrikningslag etter en femtimers arbeidsdag. Kjempegøyt og slitsomt. Jeg sovna før jeg traff puten denne kvelden.

Søndag var det duket for avslapning. Meg og en venninne benket oss på terrassen i hver vår stol og slikket sol. Deretter ble det kebab på naboshappen. En kjempekoselig dag som virkelig satte spor i meg. Nei det skjedde ingenting spesielt men jeg følte som om jeg hørte hjemme. At  jeg har funnet de vennene som jeg vil beholde resten av livet. Det var godt.

I dag har det vært fridag og litt uventet dro jeg til en dommerkollega og grillet etter å ha sett dem dømme. Men på tidlig dagen fant jeg plass på den fantastisk plasserte terrassen vår og slikket litt velfortjent sol. Jeg er ikke like bleik som i vinterhalvåret og føler meg fantastisk.

Men like fort som den kom, så forsvant den. Sommeridyllen. Jeg ligger nå i min strategisk plasserte seng med terrassedøren litt på gløtt og hører regnet utenfor. Vasker vekk alle de grå tankene som har vært og gjør klart til en ny dag. Det er en deilig og avslappende lyd å høre på regnet. Nå blir det noen deilige sider med Marian Keyes i boken En stjerne i natten før jeg sovner og gjør kroppen klar til en ny arbeidsuke som fører meg nærmere framtiden og livet mitt.

Ja, dette var dypt i kveldingen. Ha en fortryllende natt og ikke ta regnet for noe negativt. Behind every cloud theres sun just waiting to come out. Ingenting er så romantisk som et kyss i regnet.

About kvalvag

Jada, jeg er forfatteren av denne siden og kalles stort sett Therese. Noen ganger går jeg under navnet småsnuppa, doll face og noen ganger også DOOOOOMMER!! Hehe.. Vanligvis er jeg en blid person, men humøret mitt kan svinge og terger du nok, kan jeg bli liiiitt hissig :) Vis alle innlegg av kvalvag

Legg igjen en kommentar

